Abstract
Straipsnyje apžvelgiama socialinio darbo kokybės vadyba Nyderlanduose. Pirmiausia pristatoma socialinio darbo kokybės sampratos raida. Iki šeštojo dešimtmečio socialinės globos sektoriuje dominavo paternalistiškas požiūris į socialinio darbo kokybę – organizacijų legitimumas priklausė nuo to ar jų veikla atitinka politinės valdžios nustatytus reikalavimus. Vėliau diferencijuojantis socialinės globos sektoriui, vis labiau plito savivaldos idėjos, kurių pasekmė buvo ta, kad politinė valdžia nustatė tik bendras pagrindines gaires, o socialinės globos paslaugas teikiančios organizacijos, draudimo bendrovės ir klientų organizacijos pačios tarpusavyje tarėsi dėl kokybės. Šiuo metu Nyderlanduose socialinio darbo kokybė yra suprantama visuotinės kokybės vadybos perspektyvoje, kuri yra geriausia strategija siekiant suderinti skirtingus kokybės aspektus – tai, kas yra kokybė klientams, nebūtinai yra kokybė profesionalams ar paslaugų finansuotojams. Visuotinės kokybės vadyba yra grįsta kokybės modeliais (pavyzdžiui, ISO), kuriais yra vertinama visos sistemos (klientai, paslaugų finansuotojai, profesionalai, organizacijų administratoriai) kokybė. Straipsnyje pateikiami ir aptariami Nyderlandų socialinio darbo kokybės principai ir kokybės užtikrinimo metodai, kurie yra sudedamosios visuotinės kokybės vadybos dalys.
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles in this journal