Abstract
Straipsnyje aptariamos kai kurios teigiamos užsienio kalbų mokymosi nuostatos aukštosiose Lietuvos mokyklose, pedagoginės psichologinės problemos ir būdai teigiamai studento nuostatai mokymo procese formuoti. Straipsnyje apibendrinami rezultatai eksperimento, kurį atlikome siekdami patikrinti studentų nuostatas, suvokti jų veiklos, poelgių psichinius mechanizmus, jų formavimąsi, dėsningumus mokantis užsienio kalbų, taip pat kai kurias pedagogines ir psichologines šių nuostatų formavimo sąlygas. Eksperimente dalyvavo 133 Vilniaus universiteto Matematikos fakulteto I-IV kursų ir 67 Chemijos fakulteto, taip pat 122 Vilniaus technikos universiteto įvairių fakultetų studentai. Palankios nuostatos suformavimas pedagoginiame procese pagristas D. Uznadzės ir jo mokyklos (A. Prangišvili, L. Imedadzės ir kt.) teorija; studentų nuostatai tirti taikėme C. Osgudo ir I. Linharto skales. Iš tyrimų matyti, kad siekiant sudaryti palankią mokymosi nuostatą reikia sistemingai formuoti individo vidinę poziciją, vidines asmenybės sąlygas, pastovų teigia- mą „reakcijų sindromą" pedagoginei, kalbinei veiklai, mokymo turiniui ir procesui, dėstytojui, specialybei ir garantuoti tris nuostatos reguliavimo, sudarymo lygius: kognityvinį, palankų emocijų ir veiklos. Atlikti 322 studentų svetimos kalbos mokymosi nuostatos tyrimai. Iš jtĮ galima spręsti, kad dabar dėstytojo pedagoginės veiklos įtaka palankiai nuostatai formuotis yra minimali. Nė vienas iš apklaustų studentų neįvardijo savo užsienio kalbų dėstytojų kaip palankios nuostatos kūrėjų. Straipsnio pabaigoje pateikiamos išvados ir pedagoginės rekomendacijos studento teigiamai nuostatai mokantis užsienio kalbų formuoti ir reguliuoti.
Downloads
Download data is not yet available.
Most read articles in this journal
-
Vytautas Šernas,
Levels of pedagogical excellence in teaching of professions
,
Acta Paedagogica Vilnensia: Vol. 5 (1998): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vytautas Šernas,
The Paradigm of Education of Idealistic Realism (Commemorating the 115th Anniversary of Professor S. Šalkauskis)
,
Acta Paedagogica Vilnensia: Vol. 9 (2002): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vytautas Šernas,
Pedagogy of Action in Practice
,
Acta Paedagogica Vilnensia: Vol. 3 (1996): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vytautas Šernas,
Spiritual education of an individual – general objective of secondary and higher education
,
Acta Paedagogica Vilnensia: Vol. 6 (1999): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Aldona Ramoškienė,
Skills Development from the Point of View of Attitude Theory in Foreign Language Learning
,
Acta Paedagogica Vilnensia: Vol. 13 (2004): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vytautas Šernas,
The Important Dimension of the Methodological Language Learning Model
,
Acta Paedagogica Vilnensia: Vol. 16 (2006): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Vytautas Šernas,
Dimensions of Glottoeducology Paradigm
,
Acta Paedagogica Vilnensia: Vol. 11 (2003): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Aldona Ramoškiene,
Vytautas Šernas,
Let's Learn Foreign Languages with Computers
,
Acta Paedagogica Vilnensia: Vol. 7 (2000): Acta Paedagogica Vilnensia
-
Aldona Ramoškienė,
„Glottoeducology” by V. Šernas – a significant area of education science
,
Acta Paedagogica Vilnensia: Vol. 18 (2007): Acta Paedagogica Vilnensia