Straipsnyje aptariami informacinių technologijų varžybų „Bebras“ pastarųjų metų rezultatai. Varžybos tarptautinės, jų idėja gimė Lietuvoje – pirmosios varžybos surengtos 2004 metais. Sukurtas ir moksliniais principais pagrįstas modelis tapo patrauklus daugelio šalių informatikos didaktikos mokslininkams. 2009 metais varžybas surengė vienuolika šalių, bendras dalyvių skaičius viršijo 100 tūkstančių mokinių. Siekiama dvejopų tikslų – pirmiausia norima paskatinti visus mokinius giliau domėtis informacinėmis technologijomis, antra, sudaryti sąlygas kūrybiškiausiems, sumaniausiems vaikinams ir merginoms atsiskleisti informatikos, kompiuterijos srityje. „Bebro“ konkurso užduočių temos apima gerokai daugiau, nei mokoma konkrečios klasės ar koncentro pamokų metu. Uždaviniai konkursui formuluojami siekiant įvertinti mokinių gebėjimą mąstyti, atrinkti ir kūrybiškai taikyti esminius kasdien naudojamų informacinių technologijų principus. Straipsnyje pristatomas varžybų modelis, apžvelgiami principai, remiantis kuriais sudaromos užduotys, analizuojami 2009 metų Lietuvos dalyvių rezultatai (dalyvavo 10 358 mokiniai), nagrinėjama užduočių sprendimo duomenų statistika, lyginami vaikinų ir merginų sprendimų rezultatai.
Pagrindiniai žodžiai: Informacinės technologijos, konkursas „Bebras“, statistikos analizė, varžybų rezultatai, informatikos uždavinių kokybės kriterijai
Information Technology Contest Bebras for Students: Analysis of Experience
Valentina Dagienė, Ieva Jonaitytė, Adomas Paltanavičius
Summary
The paper deals with informatics and information technologies in general education and competitions as a motivator for engaging pupils in technology education. The overview of the international “Bebras” contest is provided, together with the analysis of the year 2009 results. The contest itself was initiated in Lithuania, with the first contest held there in 2004. Since then, the contest has gained a considerable popularity amongst European high school students (over 100 thousand participants in 2009). The primary goals of this contest include encouraging students to take interest in information technology, and providing means for selecting the most creative and talented among those who are interested. The task creation process puts a strong focus on independent thinking, problem solving, and applying IT knowledge in real-world situations. The overview of the guidelines and the classification model is supplemented by a set of sample tasks.