Šio straipsnio tikslas – ištirti Aristotelio Retorikos recepciją romėnų retorinėje kultūroje. Kultūrinių idėjų recepcija paprastai remiasi tekstais. Todėl Aristotelio Retorikos teksto istorija vėlesniais laikais padeda atskleisti idėjų perimamumą.
Tyrimas remiasi antikiniais šaltiniais, kuriuose pateikiama informacija apie Aristotelio ezoterinių veikalų istoriją, taip pat antikinės retorikos šaltiniais, kuriuose Aristotelio Retorika nagrinėjama bendrame retoriniame kontekste ir kurie atspindi Aristotelio retorinių idėjų recepciją. Šiuo požiūriu ypač svarbūs tekstai yra du Cicerono traktatai (De oratore, De inventione) ir Rhetorica ad Herennium. Aristotelio įtakos romėnų retorikai (ypač Cicerono traktatui De oratore) aptarimas koncentruojasi į koreliuojančių sąvokų suvokimo bei interpretavimo graikų ir romėnų kultūrose panašumus bei skirtumus, kurie gali duoti atsakymą, kodėl Aristotelio Retorikos įtaka romėnų retorinei tradicijai buvo palyginti nedidelė.